Logo nedir? Kelime mazmunı olarak gerçeklik kontralığı dilimizde amblem olan, bir hizmetin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak hizmetletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı hizmeti sembolize edebileceği kadar, markanın kendi mazmunı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara iye olabilir.
Sorusu sorulduğunda lafız mazmunının haricinde, birşunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan insan veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı az çok önemlidir. öteki taraftan logo tasavvur çdüzenışmasını meydana getirecek insan veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çdüzenışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, hizmetletmenizin ve bundan sonraki çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çdüzenışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değhizmettirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş düzlükı ile faaliyette bulunan şirketler midein henüz çok yeğleme edilebilir. Birlik bir sektörde hareket gösteren hizmetletmelerin alelumum logoları kolü oyun paha. Ama çabucak fazla kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda açıklamak imkansızdır.
Logo ne hizmete yarar?
İşletmeler midein logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz ahit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Turfa halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan bihakkın bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple hizmetletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza muhakkak adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çdüzenışması ile başlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) rapor paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir zevahirte tanılamanmasını sağlayan hizmetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, zahmetsiz anlaşılır, yolırlanması zahmetsiz, mümkün olduğunca azca skorda renkten oluşfinansıdır. Her çtay baskı ve sektör tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok mehabetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik şirket ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya mehabetli dokunca verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine isabetli olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini elbette tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taçıaralık icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü ahit bile dürüstılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da şirket midein logo tasarlanacağı ahit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı ahit simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu fen çok önemlidir.