SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki konsept. Ancak bu iki konsept konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online kırmızıışmutaş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri dâhilin eleştiri olan bu iki konsept, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu makalemızda gün gün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını az buçuk daha hevesligelgel ve bu arada inceleyelim.

SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması dâhilin meydana getirilen çkırmızıışmalara denir.

Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk geriışı konulemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini zaitrmaya müteveccih bir çkırmızıışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da berenarı önemlidir. üste SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.

Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM belli bir bütçe dâhilin maruz reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları belli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde eylemek dâhilin meydana getirilen çkırmızıışmalardır. Gelin, bu katlaştırmayı az buçuk daha hevesligelgel.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki üstelik; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret katlığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Yani SEO dâhilin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi dâhilin yeni bir ödeme kuruluşlmaz.

Bunun haricinde bir önemli üstelik da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalısınız.

Bu iki dijital pazarlama konseptı arasındaki bir vesair önemli üstelik da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları olduğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkırmızıışmalarında bu mevki farklıdır. SEO çkırmızıışmaları daha tabii icraatı kapsar ve sitenize daha örgensel bir yoğunluk sıkıntısızışı sağlar.

Bu iki konsept, dâhilerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise gaye daha ticari olduğu dâhilin dâhilerikler SEO çkırmızıışmalarındaki gibi olmayabilir.

Ancak bu ummak değildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Sadece iki konsept arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha güzel ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden de faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.